Základní škola

Naše základní škola se nachází v klidném prostředí podhůří Orlických hor. Jedná se o plně organizovanou základní školu rodinného typu, s nižším počtem žáků ve třídách v devíti postupových ročnících. Jsme škola, která staví vzdělávání žáků a školní život na těchto pilířích:

  • BEZPEČNÉ PROSTŘEDÍ

  • UČÍME SE PROŽITKEM A KOOPERATIVNĚ

  • „3s“ SMYSLUPLNOST, SPOLUPRÁCE, SVOBODA-ZODPOVĚDNOST

Bezpečné prostředí ve škole pro nás znamená společný záměr vytvářet prostor, kde je samozřejmostí otevřená komunikace, důvěra, respekt a vzájemná spolupráce. V našem učebním plánu má své pevné místo předmět Etická výchova, v rámci které u žáků rozvíjíme jejich charakter a schopnost jednat v souladu s etickými hodnotami. Podpora prosociálního chování, komunikačních dovednosti, naslouchání nebo zvládání emocí je naše priorita, kterou podporují i pravidelné triády (třídní schůzky ve formátu rodič-žák-učitel). 

Program ZAČÍT SPOLU, který naše škola využívá pro výuku na 1.st., podporuje učení prožitkem a kooperaci mezi dětmi. Cílem je podpora kompetencí důležitých pro život. Důraz klademe na individualitu každého dítěte, spolupráci, odpovědnost za své učení, samostatnost a respekt k ostatním. Konkrétními prvky ve výuce v programu ZAČÍT SPOLU je tematická práce v centrech aktivit nebo ranní a reflektující závěrečný kruh. 

Smysluplnost pro nás znamená učení, které má pro děti význam zejména v propojení s reálným životem. Neučíme se jen pro známky, ale proto abychom lépe porozuměli světu kolem nás
a objevovali souvislosti. Hledáme cesty pro využívání formativního hodnocení.

Věříme, že prostřednictvím spolupráce rosteme nejen jako jednotlivci, ale i jako celá komunita.

Dáváme dětem prostor k vlastní volbě, rozhodování a seberealizaci – zároveň však naše žáky vedeme k tomu, aby za svá rozhodnutí uměli nést odpovědnost. 

Naše základní škola se nachází v klidném prostředí podhůří Orlických hor. Jedná se o plně organizovanou základní školu rodinného typu, s nižším počtem žáků ve třídách v devíti postupových ročnících. Jsme škola, která staví vzdělávání žáků a školní život na těchto pilířích:

  • BEZPEČNÉ PROSTŘEDÍ

  • UČÍME SE PROŽITKEM A KOOPERATIVNĚ

  • „3s“ SMYSLUPLNOST, SPOLUPRÁCE, SVOBODA-ZODPOVĚDNOST

Bezpečné prostředí ve škole pro nás znamená společný záměr vytvářet prostor, kde je samozřejmostí otevřená komunikace, důvěra, respekt a vzájemná spolupráce. V našem učebním plánu má své pevné místo předmět Etická výchova, v rámci které u žáků rozvíjíme jejich charakter a schopnost jednat v souladu s etickými hodnotami. Podpora prosociálního chování, komunikačních dovednosti, naslouchání nebo zvládání emocí je naše priorita, kterou podporují i pravidelné triády (třídní schůzky ve formátu rodič-žák-učitel). 


Program ZAČÍT SPOLU, který naše škola využívá pro výuku na 1.st., podporuje učení prožitkem a kooperaci mezi dětmi. Cílem je podpora kompetencí důležitých pro život. Důraz klademe na individualitu každého dítěte, spolupráci, odpovědnost za své učení, samostatnost a respekt k ostatním. Konkrétními prvky ve výuce v programu ZAČÍT SPOLU je tematická práce v centrech aktivit nebo ranní a reflektující závěrečný kruh. 


Smysluplnost pro nás znamená učení, které má pro děti význam zejména v propojení s reálným životem. Neučíme se jen pro známky, ale proto abychom lépe porozuměli světu kolem nás
a objevovali souvislosti. Hledáme cesty pro využívání formativního hodnocení.


Věříme, že prostřednictvím spolupráce rosteme nejen jako jednotlivci, ale i jako celá komunita.


Dáváme dětem prostor k vlastní volbě, rozhodování a seberealizaci – zároveň však naše žáky vedeme k tomu, aby za svá rozhodnutí uměli nést odpovědnost. 

Naše základní škola se nachází v klidném prostředí podhůří Orlických hor. Jedná se o plně organizovanou základní školu rodinného typu, s nižším počtem žáků ve třídách v devíti postupových ročnících. Jsme škola, která staví vzdělávání žáků a školní život na těchto pilířích:

  • BEZPEČNÉ PROSTŘEDÍ

  • UČÍME SE PROŽITKEM A KOOPERATIVNĚ

  • „3s“ SMYSLUPLNOST, SPOLUPRÁCE, SVOBODA-ZODPOVĚDNOST

Bezpečné prostředí ve škole pro nás znamená společný záměr vytvářet prostor, kde je samozřejmostí otevřená komunikace, důvěra, respekt a vzájemná spolupráce. V našem učebním plánu má své pevné místo předmět Etická výchova, v rámci které u žáků rozvíjíme jejich charakter a schopnost jednat v souladu s etickými hodnotami. Podpora prosociálního chování, komunikačních dovednosti, naslouchání nebo zvládání emocí je naše priorita, kterou podporují i pravidelné triády (třídní schůzky ve formátu rodič-žák-učitel). 


Program ZAČÍT SPOLU, který naše škola využívá pro výuku na 1.st., podporuje učení prožitkem a kooperaci mezi dětmi. Cílem je podpora kompetencí důležitých pro život. Důraz klademe na individualitu každého dítěte, spolupráci, odpovědnost za své učení, samostatnost a respekt k ostatním. Konkrétními prvky ve výuce v programu ZAČÍT SPOLU je tematická práce v centrech aktivit nebo ranní a reflektující závěrečný kruh. 


Smysluplnost pro nás znamená učení, které má pro děti význam zejména v propojení s reálným životem. Neučíme se jen pro známky, ale proto abychom lépe porozuměli světu kolem nás
a objevovali souvislosti. Hledáme cesty pro využívání formativního hodnocení.


Věříme, že prostřednictvím spolupráce rosteme nejen jako jednotlivci, ale i jako celá komunita.


Dáváme dětem prostor k vlastní volbě, rozhodování a seberealizaci – zároveň však naše žáky vedeme k tomu, aby za svá rozhodnutí uměli nést odpovědnost.